Jedna u nizu edukacija i seminara koje u sklopu svojih redovnih aktivnosti organizuje Pedagoški zavod BPK Goražde za sudionike u odgojno-obrazovnom procesu započeta je danas u sali dječijeg vrtića SOS Kinderdorf. Edukacija u trajanju od dva dana prilika je da se nastavnici i stručni saradnici osnovnih i srednjih škola te odgajatelji u predškolskim ustanovama, upoznaju sa samom suštinom inkluzije, teorijskim osnovama i modelima primjene inkluzivnog obrazovanja. Edukatori na ovu temu bili su doktor i magistar pedagoških nauka Mile Ilić i Ljiljana Jerković, redovni profesor i asistent na Filozofskom fakultetu u Banja Luci.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport BPK Goražde u saradnji sa Pedagoškim zavodom, preko Fonda otvoreno društvo i Federalnog ministarstva obrazovanja, obezbijedilo je sredstva za edukaciju uposlenika u procesu obrazovanja na temu inkluzije. Podršku organizovanju ovakve vrste edukacija daje i ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Dževad Adžem, ističući značaj pripremljenosti nastavničkog kadra u procesu reformi u obrazovanju.
„Mi ćemo podržati organizovanje ovih seminara isključivo iz razloga što mislimo da ako hoćemo bilo kakve reforme koje su potrebne u ovom sektoru moramo imati pripremljen nastavnički kadar. Jedan je od načina da oni sa ovim predavačima, ljudima koji dolaze iz susjednih gradova, prenesu svoja iskustva, kreiraju jedan novi entuzijazam unutar učionica i samog sistema, a to će dati rezultate. Odmah nakon ovoga, mi ćemo napraviti razgovore sa svim menadžerima privrednih subjekata sa prostora našeg kantona kako bismo vidjeli njihove projekcije u narednih deset godina i shodno njihovim potrebama, kreirali radno sposobno stanovništovo, odnosno učenike koji se mogu uključiti u radni proces i doprinjeti razvoju našeg kantona“-istaknuo je ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport BPK Goražde Dževad Adžem.
Prema riječima direktorice Pedagoškog zavoda BPK Goražde Dike Makote, edukacija je organizovana s ciljem pomoći uposlenicima u obrazovanju u rješavanju problema sa kojima se susreću kako bi došli do konstruktivnih rješenja i omogućili svakom djetetu ravnopravan status u procesu obrazovanja, bez obzira bilo ono nadareno ili ne.
Glavni i osnovni elementi na koje je potrebno posebno obratiti pažnju u procesu obrazovanja su, između ostalih, prepoznati dijete koje se susreće sa bilo kojim preprekama u učešću na nastavi. Nastavnici su ključni u obezbjeđivanju praktičnih rješenja uz pomoć savremene literature, istraživanja i ovakvih edukacija.
„Danas ćemo sa nastavnicima da sagledamo suštinu i pokušamo da kreiramo modele praktične primjene inkluzivnog obrazovanja djece sa posebnim potrebama i djece darovitih, prosječnih, sagregiranih i svih učenika kojima je u nastavi potrebno omogućiti uslove kako bi iskazali svoj potencijal do ličnog maksimuma. Nastavnici su tu da obezbijede da roditelji realno prihvate takvo dijete kao činjenicu, da mu bude ugodna atmosfera, da ne budu od druge djece neshvaćena nego kao drug prihvaćena i onda su zbilja primjetni pomaci i takva djeca postaju građani koji su korisni u društvu i sebi. U tome je suština humanističkog pristupa. Dakle, inkluzija je jedan svjetski pokret koji je dosad dobro naučno– istraživački utemeljen, a pošto nije bilo obrazovanja nastavnika u dovoljnoj mjeri, zato su takvi seminari neophodni- izjavio je na današnjem seminaru doktor pedagoških nauka Mile Ilić, redovni profesor na Filozofskom fakultetu u Banja Luci.